Vzdělání

Publikováno 8. Srpen, 2022

0

Měly by se děti v létě učit, nebo ne?

Přichází léto a s ním i prázdniny. Pokud máte doma malé školáky, pravděpodobně přemýšlíte nad jednou věcí. A to, zda děti přes léto motivovat k učení, nebo zda je nechat si odpočinout. Pojďme se na to podívat podrobněji. 

Čtení je na léto ideální

Jestliže vaše ratolesti v průběhu roku netrápily problémy s učením, není třeba je nutit ke vzdělávání i v průběhu letních prázdnin. Spíše je nechte odpočinout a právem načerpat potřebné síly. 

Motivovat je nicméně můžete aspoň ke čtení, které je obecně oblíbenou letní zábavou. Navíc díky čtení nejmenší rozšiřují svou slovní zásobu a jednotlivé příběhy jim také pomáhají rozvíjet fantazii. Pokud si děti nechtějí číst sami od sebe, můžete je vyzvat k tomu, aby vám z oblíbených knih předčítaly. Pokud vaše děti trápí dyslexie, obraťte se co nejdříve na odborníky. 

K drobnému zopakování učiva můžete přistoupit aspoň týden před zahájením nového školního roku. Nicméně není třeba to nijak zásadně přehánět. 

Prázdniny jsou ideální na dohnání mezer

Pokud mají vaše děti s nějakým učivem problémy, je léto ideálním obdobím pro dohnání těchto mezer. S dětmi se proto můžete učit a společně se zaměřit na učivo, které jim dělá potíže. Nezapomeňte, že v nadcházejícím školním roce se již bude předpokládat, že ratolesti látku bezpečně ovládají a je tedy možné na ní stavět.

Pochopitelně jen těžko budete děti do učení tlačit 8 hodin denně, 7 dní v týdnu. I nejmenší by si měli v létě odpočinout. Nicméně můžete se snažit je hravou formou do vzdělávání párkrát do týdne zapojit. Pokud si náhodou na dané učivo netroufáte, obraťte se na profesionální doučování. 

Intenzitu učení poté můžete trochu zintenzivnit týden před zahájením školního roku. Děti si opráší své vědomosti a v září nastoupí odpočatí a přitom připraveni zdolat další výzvy. 

Více informací z oblasti vzdělávání najdete na www.basic.cz

 

Štítky:




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to Top ↑