Kariéra

Publikováno 20. dubna, 2014

Poradna – Jak se nejlépe připravit na pohovor

Gratuluji, zřejmě se Vám v předchozích krocích podařilo zaujmout a byli jste pozváni k osobnímu pohovoru. Ještě však neoslavujte, během prvních 3 sekund se může vše obrátit. To je totiž doba, po kterou se vytváří první dojem při osobním styku.

Pohovor je nejtěžší částí celého procesu přijetí do zaměstnání. Až na pár obvyklých otázek a odpovědí si ho totiž nemůžete předem připravit. Celou jeho režii má v rukou personální pracovník té, které firmy. Přesto se Vám, alespoň částečně, pokusím poradit, jak i během tak krátké doby udělat dojem a úspěšně projít i tímto kolem.

  • Ještě jednou si pečlivě rozmyslete, zda o danou práci máte opravdu zájem. Ušetříte tím čas svůj i čas personálního pracovníka, pokud se ukáže, že o danou práci vlastně ani nestojíte.
  • Pokuste se o firmě zjistit všechny dostupné informace. Zdrojů k dispozici máte určitě dostatek (noviny, internet, lidé z okolí)
  • Vhodně se oblékněte. Pánové pro pozice manažerů či vedoucích pracovníků určitě zvolí sako a kalhoty, dámy pro obdobné pozice kostým. Stejným stylem oblékání, je-li pro Vás pohodlným a škrcení kravaty Vás nebude obtěžovat v soustředění se na pohovor, však nepokazí dojem určitě nikdo, kdo jeví zájem o práci, proto ho vřele doporučuji.
  • Je dobré připravit si předem odpovědi na možné otázky. Mnoho personálních pracovníků užívá otázky typu:
    • Můžete mi něco o sobě povědět?
    • Vaše poslední zaměstnání?
    • Proč jste odešel z Vašeho zaměstnání?
    • Co Vás vedlo k tomu, abyste se ucházel o toto místo?
    • Myslíte si, že jste pro toto místo vhodným kandidátem a proč?
    • Vyhovuje Vám spíše pozice nadřízeného či podřízeného?
    • Bojíte se odpovědnosti?
    • Umíte se rychle rozhodovat?

Na všechny z nich pak odpovídejte jasně a věcně.

  • Na pohovor přijděte raději o 15 min dříve než o 1 min později. Buďte tedy dochvilní.
  • Vypněte zvonění svého mobilního telefonu. Není profesionální, pokud Vám během pohovoru začne vyzvánět. Vy můžete, v důsledku toho znejistět a Váš protějšek to může znechutit.
  • Nezapomeňte, co jsme si řekli na začátku. První dojem získá pracovník během prvních sekund, proto zřetelně pozdravte, dívejte se přitom té osobě do očí a při pevném podání ruky se srozumitelně představte.
  • Při odpovídání na otázky se vyvarujte zbytečné sebechvály. Zkušený personalista dalšími otázkami pozná, kdy si přidáváte.
  • Buďte sebejistí.
  • Po ukončení pohovoru se dotažte na to, kdy Vám bude moci být sdělen výsledek jednání.
  • Poděkujte za přijetí k pohovoru a zdvořile se rozlučte.

Štítky: , ,




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to Top ↑