Peníze

Publikováno 18. července, 2023

5 důvodů, proč by se vaše firma měla pustit do psaní blogu 

Blogy už dávno nejsou jen deníčkem náctiletých, kteří se chtějí za každou cenu podělit o své názory se zbytkem světa. Postupem času se blogy staly nedílnou součástí zpravodajství i firemních webů. A my vám prozradíme, proč byste ho ve své společnosti měli začít psát i vy.  

1. Zvýšení návštěvnosti webu 

Prvním pádným argumentem je zvýšení návštěvnosti webu. Pokud jste si mysleli, že to jde jen přes PPC kampaně, tak jste na omylu. Psaní blogu je v mnohých ohledech účinnější strategií, protože publikováním relevantního obsahu, který oslovuje vaši cílovou skupinu, přitahujete kvalitní návštěvníky. Tedy lidi, kteří hledají informace spojené s vaším oborem a ti se mnohem pravděpodobněji stanou vašimi zákazníky.  

2. Lepší viditelnost ve vyhledávačích 

Pokud se zabýváte optimalizací webu pro vyhledávače (což byste rozhodně měli, jinak vaše stránky nikdo nenajde), tak blog určitě nemůžete vynechat. Pravidelné publikování kvalitního obsahu na blogu totiž výrazně pomáhá zlepšit SEO vašich webových stránek. Čím více relevantního a hodnotného obsahu sdílíte, tím se zvyšuje šance na vaše vysoké umístění ve výsledcích vyhledávání. 

S tím souvisí i to, že vytvářením zajímavých a užitečných článků zvyšujete své šance, že jej ostatní weby budou chtít sdílet a odkazovat se na něj. Nebo je cíleně využijete v rámci linkbuildingu. Kvalitní zpětné odkazy opět posílí SEO a důvěryhodnost vašeho webu. 

Psaní blogu vám zabere především čas, jinak ale vlastně nic nestojí – narozdíl od placených reklam. Přitom vám bude blog dlouhodobě generovat organickou návštěvnost. Článek starý pět let stále může přivádět další a další čtenáře, aniž byste za to museli platit. 

3. Posílení vztahu se zákazníky 

Pokud marně hledáte svou konkurenční výhodu, může jí být právě psaní blogu. Zákazníci vždy uvítají, když jim dáte nějakou přidanou hodnotu, a navíc zdarma. Blog je pro to ideální příležitostí. Nepište na něm o sobě a svých úspěších (případně jen občas), ale dávejte čtenářům cenné rady a tipy, které souvisí s vaším oborem. 

Vyrábíte marmelády? Dávejte na blog recepty, ve kterých se používají. Prodáváte nábytek? Pište, jak se o něj starat, jak znovuobnovit opotřebované kousky, či jak vybavit byt v malých prostorách. Téma se vždycky najde. Psaním blogu zákazníkům ukazujete, že si jich vážíte a že vám nejde jen o prodej. 

4. Budování autority  

A nejen to, také tím můžete demonstrovat své znalosti a zkušenosti v oboru. Díky poskytování užitečných informací a návodů si budujete pověst odborníka a zvyšujete tak důvěryhodnost své firmy. Zákazníci mnohem raději nakoupí od někoho, kdo svému oboru rozumí a případně jim poradí, jak mohou vyřešit své problémy. 

Pokud se vám v obchodě věnuje ochotný prodavač, který vám mile vysvětlí rozdíly mezi jednotlivými ledničkami a upřímně vám řekne, že když nejste restaurace, ale domácnost o třech lidech, tak vám stačí ta menší a levnější, tak se do takového obchodu rádi vrátíte. Na internetu tento osobní kontakt supluje psaní blogu a sociální sítě. 

5. Snadný obsah na sociální sítě 

Když už jsme u těch sítí, tak psaní blogu je skvělý způsob, jak na ně získat obsah. Mnoho značek neví, co na sítě pořád přidávat. A přitom stačí recyklovat něco, co už vytvořily. Z blogového článku můžete obvykle udělat hned několik příspěvků. Vezměte si, že by každá rada z tohoto článku fungovala jako samostatný příspěvek. Udělejte to také. Nebo vytvořte jen jeden, kde čtenáře navnadíte na obsah článku a odkážete na něj. Tím posílíte čtenost a získáte více návštěv webu. 

A nemusíte se zastavit jen u sociálních sítí. Recyklovat obsah článku můžete i do newsletterů nebo je časem zkompilovat a vytvořit e-book, který bude pro čtenáře další přidanou hodnotou a lead magnetem, který vám pomůže rozšířit svou databázi kontaktů a zvýšit prodeje. 

Vyplatí se to? 

Řekněte sami, není to dost výhod na to, že se jedná „jen“ o vytvoření pár stránek textu měsíčně? Jak psát blog má samozřejmě svá pravidla, která je nutné dodržovat, aby články měly úspěch. Nezáživné dlouhé věty, nepoužívání klíčových slov nebo absence metadat mohou způsobit, že skončí v propadlišti internetu a vaše snaha přijde vniveč. Pokud se v obsahovém marketingu spíš nevyznáte, raději přenechte psaní odborníkům a jen se těšte z konečných výsledků. 

Štítky:




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to Top ↑