Úspěch

Publikováno 30. května, 2018

SEO – přiveďte na váš web nové zákazníky aneb základy optimalizac pro vyhledávače

 

Už jste se někdy setkali se zkratkou SEO? A rádi byste alespoň trochu nakoukli pod pokličku této disciplíny, která spadá do oblasti internetového marketingu? Pokud disponujete vlastním webem a rádi byste navýšili jeho návštěvnost, rozhodně vám bude ku prospěchu se o SEO dozvědět více informací.

SEO – co to znamená?

Pojem SEO je zkratkou anglického označení Search Engine Optimization. Obvykle se přitom do češtiny tento pojem překládá jako optimalizace pro vyhledávače. Je však třeba uvědomit si zde jednu zásadní věc. A to fakt, že popisovaná optimalizace se netýká jen klasických vyhledávačů, mezi které můžeme zařadit například oblíbený Google nebo Seznam.cz. Optimalizaci je totiž rovněž možné činit pro veškeré další vyhledávací programy. Jmenovat můžeme například YouTube nebo Twitter.

Pokud vás disciplína SEO chytne a vy se jí začnete zabývat, určitě se vyvarujte jednomu oblíbenému a častému nešvaru. Mnoho osob, kteří se touto oblastí zabývají, totiž mylně tvrdí, že se starají o SEO optimalizaci. Pokud si však znovu přečtete výše uvedenou definici a následný překlad do češtiny, zjistíte, že se jedná o nesmysl. Takový člověk by totiž tvrdil, že se zabývá optimalizací pro vyhledávače optimalizací. A to zkrátka není správně.

Veškeré výše uvedené fakty můžeme shrnout do souhrnné definice. Ta říká, že cílem disciplíny SEO je ovlivňování viditelnosti webu v neplacených výsledcích vyhledávání. V případě, že tedy chcete na svůj web přilákat nové a nové návštěvníky, je třeba oblasti SEO rozumět nebo tímto úkolem pověřit vybraného člověka.

Cíle SEO

SEO symbolizuje součást technik užívaných v rámci internetového marketingu. Spolu s ostatními se tak podílí hned na několika cílech. Tím nejspíše hlavním je zvyšování návštěvnosti vybraného webu, jak již bylo ostatně zmíněno.

Za další cíl lze považovat fakt, že SEO usiluje o to, aby návštěvník vždy na dané stránce našel přesně to, co hledal. Díky tomu, že se zde budou nacházet relevantní informace vztahující se k hledané problematice, se obecně sníží míra okamžitého opuštění stránky. Dostatek důležitých informací přitom rovněž znamená, že obzvláště velké firmy mohou snížit náklady spojené se zákaznickým servisem, který by jinak musel odpovídat na větší množství dotazů.

Jako další cíl můžeme zmínit usilování o zvýšení konverzního poměru. Jako si můžete přečíst ZDE, konverze vlastně znamená, že návštěvník webu zde vykoná nějaký pomyslný cíl, který si jeho majitel vytyčil. U internetového obchodu se může typicky jednat o provedení objednávky. Zvyšování konverzního poměru má tedy podstatný vliv i na zvyšování zisku, což je pochopitelně pro každou společnost přínosem.

Jaké metody v sobě SEO zahrnuje

Optimalizace pro vyhledávače je poměrně obecný pojem. Přeci jenom do této oblasti spadá hned několik aktivit, které majitelé webů nebo pověření pracovníci agentur provádějí. Pokud bychom SEO vztáhli pouze na klasické vyhledávače, jako je již zmiňovaný Google nebo Seznam.cz, mohli bychom do SEO disciplín zařadit například získávání zpětných odkazů, práci s klíčovými slovy nebo relevantní název domény.

Dále můžeme určitě jmenovat i to, jak jsou samotní uživatelé s webem spokojení a jaké sociální signály můžeme v souvislosti s naším webem pozorovat.

Cílem jednotlivých úkonů v rámci SEO je zvýšení hodnocení, které vyhledávače každému webu přidělují. A pochopitelně čím vyšší hodnocení daný web získá, tím častěji a výš se bude objevovat ve výsledcích vyhledávání. Někteří lidé však stále přistupují k takzvaným podvodným SEO technikám. Jako si můžete přečíst ZDE, mezi podvodné techniky můžeme zařadit například zbytečné spamování nebo třeba používání skrytého textu.

Štítky:




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to Top ↑