Úspěch

Publikováno 7. května, 2020

Offline reklama funguje i pro internetové podnikatele. Jak na ni?

Zdá se, že offline reklama a propagace s nástupem internetu a sociálních sítí pomalu ustupuje do pozadí. Skutečnost je však taková, že pro mnoho firem jde i v dnešní době o účinnou formou komunikace, a to dokonce i v případě, že obchodují výhradně online. Zjistěte, jaké možnosti offline reklama nabízí, a ověřte si, zda ji můžete ke svému prospěchu využít i vy.

Co je to offline reklama?

Zjednodušeně by se dalo říci, že offline reklama je jakákoliv reklama mimo internet. Může jít o billboardy, bigboardy, podsvícené reklamní poutače, cedule či inzerci v tisku, patří sem však také reklamní předměty, jako například různé typy textilu s potiskem, drobné dárky s firemním logem a nebo třeba sladkosti a žvýkačky ve firemních barvách.

 

Možností je zkrátka nespočet, o to těžší však je neztratit se v nich a zvolit tu pravou. Pro začátek se tedy určitě vyplatí ujasnit si, kdo je váš zákazník a kterou offline metodou ho můžete nejlépe zaujmout. Zvažte také, zda je možné kombinovat oba typy reklamy, a zkuste vymyslet, jak je co nejlépe propojit. Pokud nechcete hned na začátku investovat desetitisíce do billboardů, nahlédněte na naše tipy, jak s málem peněz nadělat hodně (offline) muziky.

Taška s originálním potiskem bude zákazníky provázet do roztrhání

Zatímco některé formy offline marketingu fungují jen do té doby, dokud za ně platíte (například billboard), reklamní předměty mají tu výhodu, že vaši firmu mohou propagovat i několik let potom, co si je necháte vyrobit. Abyste však mohli využít jejich potenciál naplno, je potřeba zvolit nejen vhodný motiv, ale i produkt k potisku.

 

V současné době jsou oblíbené například různé typy plátěných tašek. Sklidíte s nimi úspěch jak u studentů, kteří v plátěnce nosí knížky a učebnice, tak také u starší generace, která kvalitní tašku s radostí využije na nákupy. Další výhodou tašek s potiskem je také to, že jsou stále na očích, a to nejen jejich majitelům, ale také širokému okolí. Ve srovnání s hrnečkem, který vidí jen kolegové v pracovní kuchyňce, i když z něj jeho vlastník pije sebečastěji, se tak potisknuté tašky určitě vyplatí.

Propojte offline s onlinem pomocí QR kódů

Od starých dobrých vizitek, letáčků a inzerce v novinách se postupně upouští. Výsledky jsou těžko měřitelné a lidé jsou podobnou formou propagace přesyceni. Možná to znáte i vy sami. Když vám na ulici někdo podá letáček, dost často si ho vezmete, ale hned za rokem ho vyhodíte.

 

Pořád však existují možnosti, jak na to, aby papírová propagace fungovala. Vymyslete originální koncept, překvapte grafikou a nebo zapojte do práce hostesky, které při podání letáčku dodají pár informací a vysvětlí, proč se vyplatí ho pročíst. Když navíc připojíte QR kód, maximálně lidem zjednodušíte cestu na váš e-shop. V dnešní době totiž můžete jen těžko počítat s tím, že se někomu bude chtít do mobilu vyťukávat celá URL adresa.

S QR kódy však můžete jít ještě dál. Dají se totiž natisknout i na oblečení, což může být skvělou příležitostí například pro pořadatele různých akcí. Necháváte pro účastníky vyrobit speciální trička? Mohou si na akci zakoupit tématický merch? Oslovte svého grafika, tiskárnu na textil, případně marketingovou agenturu a poraďte se, jak QR kód chytře zakomponovat.

Offline propagace: Ukažte se na různých akcích

Prezentace na offline akcích je důležitou součástí marketingové strategie a určitě se nevyplatí na ni zapomínat. Může fungovat pro každý typ podnikání, je však nutné si uvědomit, že pokaždé musí být pojata trochu jinak. Nabízíte-li služby, vyplatí se hledat akce, na kterých se můžete prezentovat jako odborník v oboru. Pokud máte e-shop, zkuste se zaměřit spíše na takzvaný Pop Up obchod. Pod tímto názvem se skrývá krátkodobý prodej v kamenné provozovně, díky kterému můžete oslovit zákazníky, kteří si k vám zatím na internetu nenašli cestu. Lokální podnikatelé pak mohou vsadit na různé menší akce přímo v místě jejich působiště, na které mohou poskytnout například reklamní předměty do tomboly.

 

Tipy, jak oslovit nové zákazníky v offline prostředí už máte, nechte se tedy inspirovat a pusťte se do propagace mimo internet!

Štítky:




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to Top ↑